פיטנס >>> זומבה

מה זה אימון זומבה

כל אחד מעוניין להיות בכושר ולהגביר את היכולות הפיזיולוגיות שלו. ואולם אחת הבעיות המאפיינות את מרבית צורות האימון, ובכלל זה אימון בחדר כושר, הינה חוסר העניין המלווה את האימון וחוסר היכולת של המתאמן להתמיד, בהעדר גורם מדרבן. קשה למדי לרוץ כל מכשיר ריצה, בהעדר טריגר כל שהוא טו מטרה ידועה מראש שיש לשאוף אליה. המונח "הגברת הכושר" הוא ערטילאי משהו, ובהעדר גורם שעשוי והדגיש אותו ולדרוש אותו, הריצה תהפוך למשעממת. עובדה היא, שרבים נרשמים למועדוני כושר למיניהם ופורשים לאחר מספר מצומצם של אימונים. על מנת לגרום לכל אדם המעוניין בכך להמשיך ולהתאמן לאורך זמן, הומצאה בשנות התשעים של המאה הקודמת שיטת האימון הקרויה זומבה. מהם מקורותיה של שיטת האימון הזאת? מה היתרונות שלה על פני שיטות אחרות? להלן התשובות.

מקורות הזומבה

שיטת האימון הקרויה כיום בשם זומבה, פותחה במהלך שנות התשעים של המאה העשרים בקולומביה. פיתוח שיטת האימון הזאת נועדה להשיג שתי מטרות. האחת – הגדלת הכושר הגופני של כל אחד מהמשתתפים או המשתתפות באימונים והפעלת מספר גדול ככל האפשר של שרירים במהלך האימון. המטרה השנייה שהאימון נועד להשיג היא מתן האפשרות למתאמנים לבצע את האימון הזה בכל מקום וכמעט בכל תנאי. לא נדרשים לשם כך אביזרים מיוחדים מעבר לסטנדרט המקובל, וכל מה שנדרש הוא חוש קצב טוב בעיקר – רצון ללמוד, להתפתח ולהגביר את הכושר הגופני.

גם כשעברו ממציאי השיטה, ובראשם הכוריאוגרף אלברטו פרס, לארה"ב, הם המשיכו להפיץ את שיטת האימון הזאת, שהפכה במהרה לאחת הפופולאריות בתחום אימוני הכושר. זאת ועוד – שיטת האימון התפשטה אל מעבר לגבולות ארה"ב. נכון להיום יש כתשעים אלף (90,000) מרכזי כושר המתמחים בעיקר בזומבה, במאה ועשר מדינות בקירוב. העיקרון שעל פיו פועלת שיטת האימון הכל כך יעילה הזאת, הינו התאמה של האימון הגופני האירובי למוזיקה קצבית איכותית. כך, האימון הופך לקצבי ומעניין יותר מצד אחד, והמאמן יכול לשלוט בקצב האימון ובקצב האירועים במהלכו מצד שני. מאמן זומבה איכותי יודע להתאים את המקצבים של המוזיקה ואת הקצב שלה לסוג המתאמנים, לרמה שלהם ולקצב האופטימלי המתאים להם.

היתרונות של אימון זומבה

היתרון הגדול ביותר של הזומבה, טמון ביכולת של המאמן להסתנכרן עם קבוצת המתאמנים שלו בזמן אמת ולהתאים הן את סוג המוזיקה והן את קצב הריקוד לקהל המתאמנים העומד מולו. זאת, במהירות וביעילות תוך כדי שינוי המוזיקה בלבד. המתאמנים עצמם מתאימים את עצמם באופן אוטומטי לדוג המזיקה. יתרון נוסף של זומבה, הוא העדר הצורך במכשירים מיוחדים למעט משטח נוח לריקודים ונעילת נעליים מתאימות על ידי המתאמנים. עם זאת, כל מדריך זומבה הוא ייחודי ועשוי להפעיל אמצעים שונים פרי דמיונו והידע שלו. זאת, במטרה לשפר את התוצאות של הריקוד – אימון הזה אצל המשתתפים. בישראל קיימים לא מעט חובבי זומבה, המתאמנים בשיטה הזאת באופן קבוע לאורך שנים. מבחינת טווח הגילאים – אימון זומבה יכול להתאים לכל הגילאים. עם זאת, כדאי ואפילו רצוי להתאים את קצב האימון לסוג האוכלוסייה המשתתף באימון ולרמה הממוצעת שלו.

יתרון נוסף של שיטת האימון הזאת היא העובדה שהיעדרות מאימון איננה כרוכה בהכרח בהפסק חומר. זאת, כיון שלא מדובר בהתקדמות ליניארית ולימוד, אלא בעיקר במיצוי היכולות של המתאמן נכון לאימון ספציפי שבו השתתף. עם זאת, השתתפות באימונים באופן קבוע מביאה לתוצאות איכותיות, שהן עלייה בכושר הגופני ובמידה רבה גם הורדת משקל הנובעת מכך. זאת בקלילות יחסית, ביעילות ותוך הקדשת מאמצים קלים עד בינוניים, לאורך תקופה. 

הזומבה היא סיפור אהבה בין עולם הפיטנס לעולם הריקודים הלטיניים ומקצבים עולמיים נוספים כמו היפ הופ, רגטון, סלסה, מרנגה, קליפסו, סמבה ועוד.

טירוף הזומבה סחף כבר למעלה מ 140 מדינות מסיבה אחת פשוטה, זהו אימון גופני במסווה של מסיבה לטינית ומקצבים משגעים!

זומבה
זומבה
זומבה

מה זה אימון זומבה

כל אחד מעוניין להיות בכושר ולהגביר את היכולות הפיזיולוגיות שלו. ואולם אחת הבעיות המאפיינות את מרבית צורות האימון, ובכלל זה אימון בחדר כושר, הינה חוסר העניין המלווה את האימון וחוסר היכולת של המתאמן להתמיד, בהעדר גורם מדרבן. קשה למדי לרוץ כל מכשיר ריצה, בהעדר טריגר כל שהוא טו מטרה ידועה מראש שיש לשאוף אליה. המונח "הגברת הכושר" הוא ערטילאי משהו, ובהעדר גורם שעשוי והדגיש אותו ולדרוש אותו, הריצה תהפוך למשעממת. עובדה היא, שרבים נרשמים למועדוני כושר למיניהם ופורשים לאחר מספר מצומצם של אימונים. על מנת לגרום לכל אדם המעוניין בכך להמשיך ולהתאמן לאורך זמן, הומצאה בשנות התשעים של המאה הקודמת שיטת האימון הקרויה זומבה. מהם מקורותיה של שיטת האימון הזאת? מה היתרונות שלה על פני שיטות אחרות? להלן התשובות.

מקורות הזומבה

שיטת האימון הקרויה כיום בשם זומבה, פותחה במהלך שנות התשעים של המאה העשרים בקולומביה. פיתוח שיטת האימון הזאת נועדה להשיג שתי מטרות. האחת – הגדלת הכושר הגופני של כל אחד מהמשתתפים או המשתתפות באימונים והפעלת מספר גדול ככל האפשר של שרירים במהלך האימון. המטרה השנייה שהאימון נועד להשיג היא מתן האפשרות למתאמנים לבצע את האימון הזה בכל מקום וכמעט בכל תנאי. לא נדרשים לשם כך אביזרים מיוחדים מעבר לסטנדרט המקובל, וכל מה שנדרש הוא חוש קצב טוב בעיקר – רצון ללמוד, להתפתח ולהגביר את הכושר הגופני.

גם כשעברו ממציאי השיטה, ובראשם הכוריאוגרף אלברטו פרס, לארה"ב, הם המשיכו להפיץ את שיטת האימון הזאת, שהפכה במהרה לאחת הפופולאריות בתחום אימוני הכושר. זאת ועוד – שיטת האימון התפשטה אל מעבר לגבולות ארה"ב. נכון להיום יש כתשעים אלף (90,000) מרכזי כושר המתמחים בעיקר בזומבה, במאה ועשר מדינות בקירוב. העיקרון שעל פיו פועלת שיטת האימון הכל כך יעילה הזאת, הינו התאמה של האימון הגופני האירובי למוזיקה קצבית איכותית. כך, האימון הופך לקצבי ומעניין יותר מצד אחד, והמאמן יכול לשלוט בקצב האימון ובקצב האירועים במהלכו מצד שני. מאמן זומבה איכותי יודע להתאים את המקצבים של המוזיקה ואת הקצב שלה לסוג המתאמנים, לרמה שלהם ולקצב האופטימלי המתאים להם.

היתרונות של אימון זומבה

היתרון הגדול ביותר של הזומבה, טמון ביכולת של המאמן להסתנכרן עם קבוצת המתאמנים שלו בזמן אמת ולהתאים הן את סוג המוזיקה והן את קצב הריקוד לקהל המתאמנים העומד מולו. זאת, במהירות וביעילות תוך כדי שינוי המוזיקה בלבד. המתאמנים עצמם מתאימים את עצמם באופן אוטומטי לדוג המזיקה. יתרון נוסף של זומבה, הוא העדר הצורך במכשירים מיוחדים למעט משטח נוח לריקודים ונעילת נעליים מתאימות על ידי המתאמנים. עם זאת, כל מדריך זומבה הוא ייחודי ועשוי להפעיל אמצעים שונים פרי דמיונו והידע שלו. זאת, במטרה לשפר את התוצאות של הריקוד – אימון הזה אצל המשתתפים. בישראל קיימים לא מעט חובבי זומבה, המתאמנים בשיטה הזאת באופן קבוע לאורך שנים. מבחינת טווח הגילאים – אימון זומבה יכול להתאים לכל הגילאים. עם זאת, כדאי ואפילו רצוי להתאים את קצב האימון לסוג האוכלוסייה המשתתף באימון ולרמה הממוצעת שלו.

יתרון נוסף של שיטת האימון הזאת היא העובדה שהיעדרות מאימון איננה כרוכה בהכרח בהפסק חומר. זאת, כיון שלא מדובר בהתקדמות ליניארית ולימוד, אלא בעיקר במיצוי היכולות של המתאמן נכון לאימון ספציפי שבו השתתף. עם זאת, השתתפות באימונים באופן קבוע מביאה לתוצאות איכותיות, שהן עלייה בכושר הגופני ובמידה רבה גם הורדת משקל הנובעת מכך. זאת בקלילות יחסית, ביעילות ותוך הקדשת מאמצים קלים עד בינוניים, לאורך תקופה.

הזומבה היא סיפור אהבה בין עולם הפיטנס לעולם הריקודים הלטיניים ומקצבים עולמיים נוספים כמו היפ הופ, רגטון, סלסה, מרנגה, קליפסו, סמבה ועוד.

טירוף הזומבה סחף כבר למעלה מ 140 מדינות מסיבה אחת פשוטה, זהו אימון גופני במסווה של מסיבה לטינית ומקצבים משגעים!

חדש!!! כרטיסיית שיעורים למימוש בסטודיו לכל אחד מהחוגים

הירשמו לשיעור ניסיון לאחד מענפי המחול המובילים של הסטודיו

רוצים להתייעץ? דברו איתנו:

  • טלפון: 03-5269006

  • ברנר 5, תל אביב

  • שעות פתיחה:

    א-ה: 8:00-16:00
    א-ה: 16:00-22:30
    ו: 8:00-15:00

מערכת השעות של הזומבה בסטודיו

מחול וריקוד

עדיין כאן? הצטרפו לשיעורים שלנו

 ברנר 5 | 03-5269006

הירשמו לשיעור ניסיון
פיור -סטודיו לריקוד

יום שני, ינואר 27th, 2020
18:30 — 19:30 (1h)

סטודיו 1

ג׳ולי תשובה