פילאטיס מכשירים או מזרן?

פילאטיס מכשירים או מזרן?

פילאטיס הוא אחד האימונים המוכרים יותר לאימון שרירי הליבה, המפתח את השרירים הפנימיים והחשובים בגוף. ישנן נשים רבות המדווחות כי האימון סייע להם לגמישות, לחיטוב הגוף ובכלל השפיע על ההרגשה הכללית של גופן. אם גם את החלטת להתחיל באימוני פילאטיס, דעי כי ממתין לך אתגר מהנה, שבסופו תוכלי להנות משרירים חזקים יותר ומגוף גמיש.

כיום בכל חדר כושר תוכלי למצוא אימוני פילאטיס, אך כדאי לדעת שישנם שני סוגי פילאטיס נפוצים, האחד הוא פילאטיס מזרן הנעשה על מזרן רגיל, והשני הוא פילאטיס מכשירים. שניהם דומים מבחינת התוצאות, אך מאמנים שרירי ליבה שונים. אם גם את מתלבטת בין השניים, הבאנו בפניך את ההבדלים, כך תוכלי לבחור את סוג הפילאטיס שאת מתחברת אליו.

ראשית, נתחיל ונאמר שאת שיטת האימון פיתח ג'וזף פילאטיס, והיא מבוססת על חיזוק שרירים מסוימים (עליהם נפרט בהמשך) ושיפור יכולת התנועה של הגוף. ברוב השרירים עליהם אנו עובדים במהלך האימון, אני מבצעים שימוש יום יומי, ולכן כאשר הם חזקים, קל לנו להניע אותם.

על אלה שרירים עובדים במהלך האימון:

במהלך אימוני פילאטיס אנו עובדים בעיקר על ‫חיזוק שרירי הליבה המייצבים, על שרירי הבטן, על ליבת הגוף ושרירי הגפיים הנמצאים לצד המפרקים. בין לבין נוגעים בשרירים נוספים, תלוי כמובן בסוג האימון ורמת המתאמנת.

בואו נדבר על פילאטיס מכשירים

אימון זה  נעשה באמצעות מכשירים ומתקנים שפותחו בקפידה לאימונים אלה. כל מתקן מכיל כמה אופציות לאימון, כלומר כמה סוגי תרגילים ואופנים של התנגדות. מכיוון שישנם תרגילים מגוונים, פילאטיס מכשירים נחשב למגוון יותר בעבור מתאמנת שמחפשת אימון מאתגר יותר המשתנה מפעם לפעם.

מהו פילאטיס מזרן?

פילאטיס מזרן דומה מבחינת אופי התרגילים לפילאטיס מכשירים, אך כאן התרגילים מבוצעים כאשר אנו יושבים, שוכבים על מזרן או בעמידה. את ההתנגדות הדרושה לתרגילים אנו מבצעים באמצעות משקל הגוף ולא על ידי המכשירים. לעיתים משלבים במהלך האימון אביזרים שונים כמו גומיות, משקולת ואביזרים נוספים.

אחרי שהבנו מה ההבדל בין השניים, בואו נראה איך בוחרים בין השניים

אפשר לנסות ולהגיע לתובנות

כיום כמעט כל סטודיו לכושר מאפשר לקבל שיעור התנסות, ללא תשלום או בתשלום סמלי, ולכן תוכלי להתנסות בשני הסוגים, ולהחליט למה את יותר מתחברת.

להתחיל בבייסיק

פילאטיס מזרן נחשב לקל יותר ומתאים יותר למתאמנות מתחילות, אך לאט לאט ניתן לעלות ברמה לשיעורים קשים יותר. לעומת זאת, פילאטיס מכשירים נחשב קשה יותר ולא תמיד הוא יתאים למתאמנות מתחילות או מתאמנות ללא רקע באימון, אלא אם כן מתחילים ברמה נמוכה. ההמלצה היא להתחיל בפילאטיס מזרן, ולהתקדם הלאה למכשירים, בקצב שלך.

התדירות של השיעורים

את פילאטיס מזרון תוכלו למצוא כמעט בכל חדר כושר או סטודיו לחיטוב, ולכן קל יותר למצוא אימונים קרובים לבית או למקום העבודה. לעומת זאת, קשה יותר למצוא מכונים המציעים פילאטיס מכשירים, אלא אם התמזל מזלך ויש לך כזה בסמוך לביתך. זו הסיבה שנשים מעדיפות ללכת על פילאטיס מזרן וליהנות מאימונים בתדירות גבוהה יותר בסמוך לביתם.

ההבדל בעלויות של האימונים

מכיוון שכיום ניתן למצוא פילאטיס מזרן בכל חדר כושר או סטודיו לאימונים, והוא אינו דורש רכישה של ציוד יקר, העלות של פילאטיס מזרן תהיה הרבה יותר נמוכה. ניתן לעשות מנוי לחדר כושר בעלות של כמה מאות בודדות, ולהיכנס לשיעורי הסטודיו באופן חופשי. מכשירים נחשב ליקר יותר, ולרוב אין ספונטניות, אלא יש לתאם שיעורים מראש.

חדש!!! כרטיסיית שיעורים למימוש בסטודיו לכל אחד מהחוגים

הירשמו לשיעור ניסיון לאחד מענפי המחול המובילים של הסטודיו

רוצים להתייעץ? דברו איתנו:

  • טלפון: 03-5269006

  • ברנר 5, תל אביב

  • שעות פתיחה:

    א-ה: 8:00-16:00
    א-ה: 16:00-22:30
    ו: 8:00-15:00

מערכת שעות – שיעורי פילאטיס

מחול וריקוד

עדיין כאן? הצטרפו לשיעורים שלנו

 ברנר 5 | 03-5269006

הירשמו לשיעור ניסיון
פיור -סטודיו לריקוד